Şer’i Hükmün Tanımı ve Asli İbaha Prensibi - Ahmet Selman Baktı - Kitabi Yayınevi
Hiç mesaj bulunmadı
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 127.50 TL | 127.50 TL |
2 Taksit | 66.30 TL | 132.60 TL |
3 Taksit | 44.63 TL | 133.88 TL |
4 Taksit | 33.79 TL | 135.15 TL |
5 Taksit | 27.29 TL | 136.43 TL |
6 Taksit | 22.95 TL | 137.70 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 127.50 TL | 127.50 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 127.50 TL | 127.50 TL |
2 Taksit | 66.30 TL | 132.60 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 127.50 TL | 127.50 TL |
2 Taksit | 63.75 TL | 127.50 TL |
3 Taksit | 44.20 TL | 132.60 TL |
4 Taksit | 33.47 TL | 133.88 TL |
5 Taksit | 27.03 TL | 135.15 TL |
6 Taksit | 22.74 TL | 136.43 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 127.50 TL | 127.50 TL |
2 Taksit | 66.30 TL | 132.60 TL |
3 Taksit | 44.63 TL | 133.88 TL |
4 Taksit | 33.79 TL | 135.15 TL |
Ödeme Türü | Toplam Tutar |
---|---|
Diğer Kredi Kartları | 127.50 TL |
Havale / Eft | 127.50 TL |
Posta Çeki | 127.50 TL |
Kapıda Ödeme | 142.50 TL |
Kapıda ödemeli siparişlerde +15,00TL kapıda ödeme hizmet bedeli ilave edilir. |
- Vade farksız taksitler KOYU renkte gösterilmektedir.
- X+X şeklinde belritilen taksitler (Örneğin: 2+3) 2 taksit olarak işleme alınmakta ancak ilgili bankanın kampanyası dahilinde 2 taksit üzerinden işlem yapıldığı halde 2+3 yani 5 taksit olarak kartınıza ve ödemenize yansımaktadır. (2 taksit seçilmiş olsa bile banka kampanyası dahilinde ekstradan vade farkı eklenmeden işlem 5 taksite bölünmektedir.)
Şer’i Hükmün Tanımı ve Asli İbaha Prensibi - Ahmet Selman Baktı - Kitabi Yayınevi
Fıkıh ve fıkıh usûlü nihayetinde şer’î hükümle ilgilidir. Bu bir taraftan şer’î hükmün önemini ortaya koyarken diğer taraftan mahiyeti üzerine derinlemesine çalışmalar yapmayı gerektirir. Bu çalışmalar arasında şer’î hükmün tanımı oldukça önemli bir yerde duracaktır. Zira tanım yapısı gereği sınır çizmek olduğundan kavramın muhtevasını doğrudan etkiler. Teşrî söz konusu olduğunda hemen akla gelmesi gereken bir diğer mesele ise mükellefin fiil serbestisidir. Fiil serbestisini ifâde eden mubâh/ibâha kavramı da eşyâda neyin asıl olduğu meselesi gündeme geldiğinde oldukça önem kazanır. Elinizdeki eser önce kelâmî arka plana yoğun bir şekilde atıfta bulunarak hüküm tanımı üzerinde durur. Bununla bağlantılı olarak ibâhanınaslîliği meselesini ele alır. Sonra ise Hanbelî fıkhının karakteristiği olarak görülmesi sebebiyle “aslî ibâha” ilkesini Hanbelîlik özelinde inceler.