Sinemada Oyuncu - Vsevolod Illaryonoviç Pudovkin - Pencere Yayınları
Hiç mesaj bulunmadı
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 13.50 TL | 13.50 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 13.50 TL | 13.50 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 13.50 TL | 13.50 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 13.50 TL | 13.50 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 13.50 TL | 13.50 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Ödeme Türü | Toplam Tutar |
---|---|
Diğer Kredi Kartları | 13.50 TL |
Havale / Eft | 13.50 TL |
Posta Çeki | 13.50 TL |
- Vade farksız taksitler KOYU renkte gösterilmektedir.
- X+X şeklinde belritilen taksitler (Örneğin: 2+3) 2 taksit olarak işleme alınmakta ancak ilgili bankanın kampanyası dahilinde 2 taksit üzerinden işlem yapıldığı halde 2+3 yani 5 taksit olarak kartınıza ve ödemenize yansımaktadır. (2 taksit seçilmiş olsa bile banka kampanyası dahilinde ekstradan vade farkı eklenmeden işlem 5 taksite bölünmektedir.)
Sinemada Oyuncu - Vsevolod Illaryonoviç Pudovkin - Pencere Yayınları
Fransız kuramcısı Leon Moussinacın dediği gibi Bir Eisentein filmi bir çığlık gibidir. Bir Pudovkin filmiyse bir şarkıyı anımsatır. Bu benzetme, Pudovkinde lirik, psikolojik öğelerin toplumsal içerikle kusursuz bağdaşmasını ve onun filmlerinin kendine özgü romantik yapısını da açığa koyan bir benzetmedir.
Kitabın provalarını okurken, Pudovkinin oyuncu ve oyunculuk konusunda ne çok düşünmüş olduğunu fark ettim. Gerçekten de Pudovkin, oyuncunun bir sinema malzemesi olarak nitelikleri üzerine kafa yorarken, sorunun birçok boyutunu ele almış. Tiyatro ve sinema oyunculuğu arasındaki farklar, oyuncunun çabasında varolan çelişkiler, karakterde süreklilik sağlamanın zorlukları ve teorik koşulları, provanın önemi, karakter ve kurgu arasındaki ilişkiler, diyaloğun önemi, sesle görüntü arasındaki ilişki, diksiyon, makyaj ve jest, amatörlerle çalışmanın sorunları ve çözümleri, bugün casting denen oyuncu seçimi, kolektif çabanın önemi, vs. vs. Sanatçı 1934 yılında yayınladığı bu uzun denemesinde, kendi oyunculuk deneyimlerinden de yararlanarak, oyunculuğun hem oyuncu, hem de yönetmen açısından çeşitli özelliklerine değiniyor ve ortaya iki taraf için de paha biçilmez değerde bir deneyimler, saptamalar ve öğütler toplamı çıkıyor.
Ayrıca bu kitabı okurken, aralarında Maksim Gorki, Lev Tolstoy, Meyerhold, Stanislawski, Mayakovski, Chaplin, Adolphe Menjou gibi çok farklı büyük sanatçıların da yeri geldiğinde anıldığını ve ilginç anı, anekdot veya saptamalar nakledildiğini göreceksiniz.
- Atilla Dorsay