Yasa Koyucular ile Yorumcular - Zygmunt Bauman - Metis Yayınları
Hiç mesaj bulunmadı
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126.72 TL | 126.72 TL |
2 Taksit | 65.89 TL | 131.79 TL |
3 Taksit | 44.35 TL | 133.06 TL |
4 Taksit | 33.58 TL | 134.32 TL |
5 Taksit | 27.12 TL | 135.59 TL |
6 Taksit | 22.81 TL | 136.86 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126.72 TL | 126.72 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126.72 TL | 126.72 TL |
2 Taksit | 65.89 TL | 131.79 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126.72 TL | 126.72 TL |
2 Taksit | 63.36 TL | 126.72 TL |
3 Taksit | 43.93 TL | 131.79 TL |
4 Taksit | 33.26 TL | 133.06 TL |
5 Taksit | 26.86 TL | 134.32 TL |
6 Taksit | 22.60 TL | 135.59 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126.72 TL | 126.72 TL |
2 Taksit | 65.89 TL | 131.79 TL |
3 Taksit | 44.35 TL | 133.06 TL |
4 Taksit | 33.58 TL | 134.32 TL |
Ödeme Türü | Toplam Tutar |
---|---|
Diğer Kredi Kartları | 126.72 TL |
Havale / Eft | 126.72 TL |
Posta Çeki | 126.72 TL |
Kapıda Ödeme | 141.72 TL |
Kapıda ödemeli siparişlerde +15,00TL kapıda ödeme hizmet bedeli ilave edilir. |
- Vade farksız taksitler KOYU renkte gösterilmektedir.
- X+X şeklinde belritilen taksitler (Örneğin: 2+3) 2 taksit olarak işleme alınmakta ancak ilgili bankanın kampanyası dahilinde 2 taksit üzerinden işlem yapıldığı halde 2+3 yani 5 taksit olarak kartınıza ve ödemenize yansımaktadır. (2 taksit seçilmiş olsa bile banka kampanyası dahilinde ekstradan vade farkı eklenmeden işlem 5 taksite bölünmektedir.)
Yasa Koyucular ile Yorumcular - Zygmunt Bauman - Metis Yayınları
Bauman, Yasa Koyucular ile Yorumcularda, modernite ve postmodernite kavramlarını, entellektüel rolün yerine getirildiği birbirinden tamamıyla farklı iki bağlama ve bunlara yanıt olarak gelişen stratejilere işaret etmek üzere kullanıyor. Bu karşılıktan yararlanarak Batı Avrupa tarihinin (ya da Batı Avrupanın egemen olduğu tarihin) son üç yüzyılını entellektüel çalışmaya ilişkin tipik modern stratejiyi en iyi sergileyen şeylerden biri yasa koyucu eğretilemesidir. Bu rol, görüş ayrılıklarını hükme bağlayan yetkeli ifadeler kullanmayı ve bir kez seçildiklerinde doğru ve bağlayıcı hale gelen görüşleri seçmeyi içerir. Bu durumda hüküm verme otoritesi, entellektüellerin, toplumun entellektüel olmayan kesimine oranla daha kolay eriştikleri üstün (nesnel) bilgi tarafından meşrulaştırılır. Bu konudaki tipik postmodern stratejiyi ise, yorumcu eğretilemesi gösterir. Yani, bir topluluğa özgü gelenek içinde dile getirilmiş ifadeleri, bir başka geleneğe dayanan bilgi sistemine anlaşılabilecek şekle çevirmeyi içerir.
En iyi toplumsal düzeni seçmeye yöneltmek yerine bu stratejiyi, özerk (bağımsız) katılımcılar arasında iletişimi kolaylaştırmak amacını taşır; iletim süreci içinde anlamın çarpıtılmasını önlemeye çalışır. Bauman bu iki stratejinin kaynağı ve etkilerini, Batı ile dünyanın öteki ülkeleri arasındaki ilişkilerde, Batı toplumlarının iç örgütlenmesinde, bilginin ve bilgiyi üretenlerin bu örgütlenme içindeki yerlerinde ve entellektüellerin yaşam tarzlarında arıyor. Bunu yaparken de, modernite projesinin vaatlerine ve iflasına ilişkin kuramsal tartışmaların yanısıra, günümüzde farklı toplumsal denetim mekanizmaların kurulması, yeni yoksulların oluşması gibi olguları gündeme getiriyor. Bu çerçevede cevap aradığı en önemli soru ise, tamamlanmayı bekleyen modernite projesinde entellektüellerin nasıl yeniden yer alabileceği.