Yere Ait: Ersen Gürsel Mimarlığı - Ersen Güler - TMOBB Mimarlar Odası Yayınları
Hiç mesaj bulunmadı
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 45.00 TL | 45.00 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 45.00 TL | 45.00 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 45.00 TL | 45.00 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 45.00 TL | 45.00 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 45.00 TL | 45.00 TL |
100 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır. |
Ödeme Türü | Toplam Tutar |
---|---|
Diğer Kredi Kartları | 45.00 TL |
Havale / Eft | 45.00 TL |
Posta Çeki | 45.00 TL |
- Vade farksız taksitler KOYU renkte gösterilmektedir.
- X+X şeklinde belritilen taksitler (Örneğin: 2+3) 2 taksit olarak işleme alınmakta ancak ilgili bankanın kampanyası dahilinde 2 taksit üzerinden işlem yapıldığı halde 2+3 yani 5 taksit olarak kartınıza ve ödemenize yansımaktadır. (2 taksit seçilmiş olsa bile banka kampanyası dahilinde ekstradan vade farkı eklenmeden işlem 5 taksite bölünmektedir.)
Yere Ait: Ersen Gürsel Mimarlığı - Ersen Güler - TMOBB Mimarlar Odası Yayınları
Ersen Gürselin 1969 yılında Side ve Çevresi Turizm Planlama Uluslararası Yanşmasını kazanmasıyla başlayan kariyeri, özünde hep yerin ruhunu anlamaya ve aramaya odaklanır. Onun tasarlama modeli, yapıları tekil anıtlar ölçeğinde değil, kentsel, tarihi ve doğal çevre bütünü ile birlikte düşünme temeline oturan özgün bir kavramsal modeldir. Tasarlamaya Sidede başlamanin ve Akdenizin iki bin yıllık tarihiyle, yani bir anlamda artık zaman-dışı olmuş birikimiyle tanışmanın çizdiği bir yoldur bu. Mesleğin ilerleyen yıllannda bu kavramsal modelin düşünsel altyapısının zenginleşmesi sürecini yaşayacaktır. Bu bağlamda Gürselin tasanmlan hep zaman ve zaman-dışı ve tarih ve mekân kavramlarının, yerin ve zamanın çevresinde dolanır; onlan yeniden arar, yeniden sınar, imgeler kurar, bozar, yeniden kurar, simgeler yaratır. Zamanı sorgular, zaman-dışını arar, zamanları birbirine bağlar ve galiba, aradan çekilir. Erken dönem çalışmalarında başlayan bu görme ve düşünme modeli, zaman içinde oluşmuş yerleşme dokulanm belleğinde yeniden canlandırmanın, özentiye düşmeden kendiliğindenliği tasarlamanın o çok zor çizgisini yakalamanın örnekleridir. Asıl önemli olan, adeta tasarlandığını söylemek istemeyen, kendiliğindenmiş gibi bir kurgunun varlığıdır. Sonraki tasanmlan, Gürselin mimarlık konseptini bir üst bilinç düzeyine çıkaran çalışmalardır. Çevre verilerinin peşine düşme alışkanlığı bir ortaklaşmaya, giderek tutkuya dönüşen bir dikkatle, meydandaki saat kulesini de, eski ve yıkık şapeli de, mezarlığın beş selvisini ve asırlık anıtsal çam ağacını ya da antik feneri de ölümsüz imgelere dönüştürürken varolan ile yeni arasında bir satranç oyunu kurgular ve zeytinler, dalgın nar ağaçları, küçük kır tanrılan gibi, unutmayan bir tasanmcının hayalleri ve özenini duyumsatır.
- Afife Batur